Články

Ďalšie diaľničné projekty sú v omeškaní, na Slovensku je to už štandardom

TLAČOVÁ SPRÁVA hnutia SME RODINA – Boris Kollár

Ďalšie diaľničné projekty sú v omeškaní, na Slovensku je to už štandardom

Bratislava, 13.02.2018

Hnutie SME RODINA – Boris Kollár  poukázalo na ďalšie tri diaľničné projekty, ktorých výstavba je v nedohľadne. Boris Kollár ako predseda Výboru NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj predložil ministrovi dopravy tri interpelácie. Napriek žiadosti o predloženie informácií ohľadne výstavby problematických diaľničných úsekov minister stále mlčí.

 

Expert hnutia pre oblasť dopravy Miloš Svrček upozornil na zastavenie výstavby úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová. Namiesto pokračovania vo výstavbe dochádza k podpisu dodatkov v desiatkach miliónov eur. „V nadväznosti na uvedené sa chcem informovať, či ste ochotný garantovať, že k ďalšiemu zdraženiu výstavby uvedeného úseku už nedôjde a dáte čo najskôr povolenie na začatie razenia dvoch tunelových rúr v dĺžke 1,2 kilometra v novej trase vo forme PRIESKUMNÉHO DIELA“, znie interpelácia na ministra dopravy. Hnutie zároveň požaduje informáciu, či má zhotoviteľ diela právo na úhradu nákladov spojených s udržiavaním staveniska za obdobie počas ktorého nemohol vykonávať stavebné práce. „Najsmutnejšie na tom všetkom je, že nevieme roky zabezpečiť dokončenie diaľničného prepojenia Bratislava- Košice. A tým, doslova ochudobňujeme milióny našich ľudí, našich občanov o vyššiu kvalitu života a benefity, ktoré by im prinieslo toto dokončenie diaľničného prepojenia“, konštatoval predseda hnutia Boris Kollár.

            „Neustále posúvanie termínu dokončenia chýbajúcich úsekov diaľnice D3 možno pokladať podľa môjho názoru za vyjadrenie neúcty a diskriminácie voči občanom nášho štátu“, uvádza Svrček na margo ďalšieho problematického úseku diaľnice D3 na Kysuciach. Na novú diaľnicu čakajú obyvatelia Kysúc viac ako desať rokov. Aj v tomto prípade hnutie interpelovalo ministra so žiadosťou o zverejnenie obsahu spoločného vyhlásenia podpísaného s poľským ministrom infraštruktúry v poľskom Źywieci zo dňa 15. januára 2018 a tiež predloženia plánu výstavby jednotlivých chýbajúcich úsekov diaľnice D3 vrátane zverejnenia zdroja,  z ktorého sa dané finančné prostriedky použijú na výstavbu uvedenej infraštruktúry.

S dvojročným omeškaním bude dokončený aj bratislavský obchvat. Koncesionár má totiž problém nájsť vhodné firmy na realizáciu jeho výstavby. Ako bude postupovať Verejný obstarávateľ v prípade, ak Koncesionár nedokáže nájsť kvalitných subdodávateľov, ostalo nezodpovedané. Minister bol vyzvaný, aby zverejnil všetky zmluvy o výkupe pozemkov pod úsekmi diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, to však neurobil. „Evidentne nemáte odvahu urobiť to“, konštatoval Svrček. „A ja sa pýtam, čo majú tieto tri úseky spoločné. V prvom rade to, že v každom z nich neustále posúvajú termíny dostavby. A zároveň sa neustále zvyšujú finančné náklady na ich dostavbu. Preto som podal interpelácie, týkajúce sa týchto troch úsekov, aby sme sa konečne dozvedeli od pána ministra, kedy a za koľko budú tieto úseky vyriešené“, dodal Kollár.

Za hnutie SME RODINA – Boris Kollár,

tímlíder pre dopravu Miloš Svrček

Tlačovú správu si môžete stiahnuť v PDF formáte (PDF)

Komentáre

komentárov